صفر تا صد تحقیق کلمه کلیدی
صفر تا صد تحقیق کلمات کلیدی | به فرآیند پیدا کردن عبارت ها و کلمات پر سرچ در حوزه کاری مختلف ، تحقیق کلمات کلیدی می گویند. تحقیق کلمات کلیدی با عنوان Keyword research نیز شناخته میشود ، و یکی از مهم ترین و اصلی ترین مراحل فرآیند سئو سایت به شمار میرود. استفاده از کلمات کلیدی پر سرچ توسط کاربران در گوگل ، بهترین راه افزایش بازدید و ترافیک طبیعی سایت است که در نتیجه به بهبود رتبه سایت کمک میکند. به طور کلی کلمه کلمات کلیدی ، ایده ها و موضوعاتی هستند که به محتوای کلی و اصلی سایت شما اشاره دارند. از دید سئو سایت ، کلمات کلیدی عباراتی هستند که در موتور های جستجو توسط مکاربران بسیار سرچ میشود.
در واقع اگر بخواهید کل محتوای سایت و یک صفحه را در یک عبارت خلاصه کنید ، کلمات کلیدی ساخته اید که البته این کار اصول خود را دارد. با استفاده از این عبارات کلیدی در محتوای سایت خود میتوانید کاربرانی که به سرچ آن عبارت پرداختند به سمت سایت خود هدایت کنید. در ادامه تیم ارتاوب به معرفی و صفر تا صد تحقیق کلمات کلیدی میپردازد.
.
کلمه کلیدی چیست ؟
در یک جواب کوتاه ، هر چیزی که شما در موتور های جستجو یا همان گوگل سرچ میکنید دارای کلمات کلیدی یا همان کی ورد میباشد. برای مثال شما درباره ایمیل مارکتینگ اطلاعاتی ندارید ، اولین و ساده ترین راهی که به ذهنتان میرسد این است که آن را در گوگل سرچ کنید. ممکن است شما برای کسب اطلاعات درباره آن در گوگل عباراتی چون ” ایمیل مارکتینگ چیست ؟ ” و یا آموزش ایمیل مارکتینگ ” را سرچ کنید. به کلماتی که شما برای سرچ درباره یک موضوع استفاده میکنید ، کلمات و عبارات کلیدی میگویند. این کلمات کلیدی به انواع مختلفی دسته بندی میشوند.
.
انواع کلمات کلیدی
روش های متفاوتی برای تقسیم بندی اواع کلمات کیلیدی وجود دارند. در یکی از رایج ترین روش های تقسیم بندی کلمات کلیدی در سئو ، عبارات کلیدی به سه دسته تقسیم بندی میشوند. این سه دسته عبارتند از :
- کلمات کلیدی دارای یک کلمه ( head keyword ) : در این نوع کلمات کلیدی کاربر از کم ترین تعداد کلمه استفاده میکند. برای مثال : ایمیل ماvکتینگ
- کلمات کلیدی دو یا سه کلمه ای ( body keyword ) : همانطور که مشخص است کاربر کمی دقیق تر به موضوع مدنظر خود میپردازد. برای مثال : آموزش ایمیل مارکتینگ
- کلمات کلیدی دم بلند ( long tail keyword ) : این نوع کلمات کلیدی معمولا از چهار تا 6 کلمه تشکیل میشوند. مانند : آموزش صفر تا صد ایمیل مارکتینگ
توجه داشته باشید که تحقیق هر یک از انواع کلمات کلیدی مذکور نکات و اصول مخصوص به خود را دارد.
.
چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است ؟
پیش تر کمی به اهمیت تحقیق کلمات کلیدی اشاره کردیم. سایت شما در هر حوزه کاری نیاز به محتوا دارد ، و محتوایی که در گوگل سرچ نشود هیچ کاربر و در نهایت ترافیکی را به سمت سایت شما هدایت نمیکند. محتوایی که در سایت شما قرار میگیرد میبایست به نیاز کاربران پاسخ دهد.
تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک میکند تا نیاز کاربران حوزه کاری خود را بیابید و در راستای رفع نیاز آنها به تولید محتوا و حتی فروش محصولات بپردازید. در واقع با کمک تحقیق کلمات کلیدی متوجه میشوید مردم به چه موضوعاتی علاقه و یا نیاز دارند و با چه چیزهایی قابل رفع است. با رفع نیاز های کاربران و مشتریان خود شما ترافیک سایت خود را افزایش میدهید ، مشتریان بیشتری جذب میکنید و اعتماد آن ها را جلب میکنید. لیست بهترین سایت های ساخت بک لینک
.
مفاهیم اصلی تحقیق کلمات کلیدی
صفر تا صد تحقیق کلمات کلیدی | پیش از آموزش هر چیزی میبایست با مفاهیم اصلی و مهم آن آشنا شد ، برای آموزش صر تا صد تحقیق کلمات کلیدی نیز بهتر است ر ابتدا با مفاهیم پر کاربرد و اصلی آن آشنا شوید. برخی از مهم ترین مفاهیم کیورد سرچ عبارتند از :
عبارت یا کلمه کلیدی کانونی ( Focus Keyword or Keyphrase ) : کلمه کلیدی کانونی همان کیورد تک کلمه ای است که از ارزش بالایی برخوردار است. در یک محتوای متنی کلمه کانونی از مهم ترین و ارزشمند ترین کلمات کلیدی به حساب می آید.
استراتژی تحقیق کلمات کلیدی : برای تحقیق کلمات کلیدی عالی نیاز به یک استراتژی هست. به تصمیماتی چون اولویت تولید ، انتشار ، نوع کلمات کلیدی ، نوع مقاله و … استراتژی تحقیق کلمه کلیدی میگویند که بخش بسیار مهمی است.
هدف از جستجو : زمانی که نیاز و درخواست های مشتریان و کاربران حوزه کاری خود را میابید و بررسی میکنید در واقع متوجه هدف کاربر شده اید. با یافتن هدف کاربر شما میفهمید هدف از جستجوی هر کلمه کلیدی خرید و یا کسب اطلاعات است. در راستای هدف از جستجوی کاربر شما باید محتوایی مرتبط به همان منور تولید کنید تا نیاز کاربران خود را برطرف کنید.
سختی کلمه کلیدی : به میزان رقابت بر سر یک کلمه کلیدی برای دریافت رتبه در گوگل ، سختی کلمه کلیدی میگویند. همانقدر که تعداد سرچ کلمه کلیدی انتخابی شما اهمیت دارد ، میزان سختی آن مهم است. با انتخاب یک کلمه کلیدی که در آن رقابت بالایی وجود دارد ممکن است هیچ گاه رتبه دلخواهی کسب نکنید. در ادامه به آموزش ررسی سختی کلمه کلیدی میپردازیم.
.
مراحل تحقیق کلمات کلیدی
به صورت خلاصه روند تحقیق کلمات کلیدی و مراحل آن به شرح زیر میباشند.
- نوشتن لیست اولیه کلمات
- آنالیز ساجسشن و ریلیتدهای گوگل
- تحلیل نتایج برتر
- جاسوسی کردن از سایتهای رقبا
- تخمین میزان جستجو
.
آموزش صفر تا صد تحقیق کلمات کلیدی
صفر تا صد تحقیق کلمات کلیدی | حال که با مفاهیم اصلی و مهم تحقیق کلمات کلیدی آشنا شده اید ، وقت آن رسیده است تا به آموزش کامل و صفر تا صد تحقیق کلمات کلیدی بپردازیم. توجه داشته باشید که تحقیق کلمات کلیدی بخش ها و نکات مختلفی را شامل میشود ، برای دستیابی به نتایج عالی میبایست اطلاعات خود را در این زمینه بروز نگه دارید و بخش های مختلف آن را به صورت مواز و همزمان به کار بگیرید تا فرآیند تحقیق کلمه کلیدی شما به بهترین نحو انجام شود. صفر تا صد تحقیق کلمات کلیدی در پنج گام برای شما به زبانی ساده آورده شده است.
.
ماموریت و هدف شما چیست ؟
در گام اول تحقیق کلمات کلیدی باید بدانید هدف شما چیست. با پاسخ به برخی سوالات میتوانید به هدف خود و هدف از تحقیق کلمات کلیدی برسید. برخی از اساسی ترین سوالات عبارتند از :
- وب سایت شما در مورد چه چیزی است ؟
- چه چیز خاصی را ایجاد می کنید ؟
- چه کسانی به دنبال شما می گردند ؟
- افراد چرا به وب سایت شما مراجعه می کنند ؟
توصیه میشود به سوالات به صورت دقیق و کامل پاسخ دهید. پس از پاسخ شما در واقع اولین و مهم ترین گام استراتژی تقیق کلمات کلیدی خود را گذارنده اید.
.
لیست کلمات کلیدی خود را بسازید
پس از مشخص شدن هدف شما باید به سراغ انتخاب کلمات کلیدی مناسب وب سایت خود بروید. بهترین روش برای انجام این کار این است که خود را در جایگاه کاربر قرار دهید و از بپرسید اگر به دنبال خدمات و یا محصولات مشابه وب سایت خودتان بودید، از چه کلماتی برای سرچ و پیدا کردن آن ها استفاده میکردید. همچنین میتوانید با پرس و جو از اطرافیان خود به کلمات کلیدی مناسبی برسید. برای انتخاب کلمات کلیدی خود باید 3 معیار سختی ، میزان سرچ و نرخ تبدیل را در نظر بگیرید.
توجه داشته باشید که اولویت بندی لیست کلمات کلیدی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اولویت بندی خود برا میتوانید در 3 سطح خریدار ، تعداد جستجو و توانایی برنده شدن انجام دهید.
.
تعیین سختی کلمه کلیدی
همانطور که پیش تر اشاره کردیم یکی از مهم ترین معیار های انتخاب کلمه کلیدی مناسب ، میزان رقابت و سختی عبارات است. شما باید درک درستی از میزان رقابت کلمه کلیدی داشته باشید تا بتوانید میزان زمان و هزینه ای که می بایست برای بالا امدن در ان کلمه صرف شود را برآورد کنید و محاسبه کنید که ایا صرف زمان و هزینه در آن کلمه برای شما به صرفه خواهد بود یا نه ؟ البته در بیشتر مواقع پاسخ این سوال مثبت است.
برای تعیین سختی کلمه کلیدی ، میبایست آن را در گوگل سرچ کنید و نتایج را تحلیل کنید. چرا که برای قرار گرفتن در نتایج اولیه گوگل میبایست آن ها را شکست دهید. فاکتور هایی که برای تحلیل یک سایت بررسی کنید عبارتند از :
- تعداد و کیفیت بک لینک های اشاره شده به سایت
- تعداد و کیفیت تولید محتوا
- رعایت اصول سئو داخلی
- سرعت سایت
- قدمت سایت
.
هدف جست و جو را مشخص کنید
در مرحله بعدی در تحقیق کلمات کلیدی ، میبایست کلماتی که یافته اید را از نظر هدف جستجو بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید هدف کمات با هدف کسب و کار شما تطابق دارد یا خیر. سعی کنید هدف کاربر را از جتسجوی کلمات پیدا کتید و بدانید که کاربران به چه نیت و هدفی این عبارت را سرچ کرده اند. سای هایی که در آن عبارت رتبه دارند را بررسی کنید و چک کنید محتوایی که بالاترین بازدید را داشته است چه نوع محتوایی است. به یاد داشته باشید، محتوایی که در رتبه بندی SERP مشاهده می کنید ، همان چیزی است که موتورهای آن را منطبق ترین محتوا می دانند.
برای بررسی و فهم بهتر کلمات کلیدی میتوانید از نکات زیر استفاده کنید. با کمک این اطلاعات میتوانید تشخیص دهید هدف جستجو چیست.
کلمات کلیدی با هدف اطلاعاتی :
- ( نام محصول )
- ( نام محصول ) چیست ؟
- ( نام محصول ) چگونه کار می کند ؟
- نحوه استفاده از ( نام محصول )
کلمات کلیدی با هدف تحقیق قبل از خرید :
- بهترین ( نام محصول )
- نظرات ( نام محصول )
- مقایسه ( نام محصول )
- ( جزئیات محصول ) ( نام محصول )
سرچ به قصد خرید :
- قیمت ( نام محصول ) چقدر است ؟
- ( نام محصول ) در ( محل یا استان )
- سفارش آنلاین ( نام محصول )
- ( نام محصول ) در نزدیکی من
.
ساخت صفحات فرود مناسب کلمات کلیدی
در قدم بعدی و آخرین گام تحقیق کلمات کلیدی میبایست یک صفحه فرود متناسب با کلمه کلیدی انتخابی ساخت. لازم به ذکر است که کلمات میبایست در صفحات مناسب هدف گذاری بشوند. برای مثال صفحه اصلی هر وب سایت باید بر روی اصلی ترین و مهم ترین کلمه هدف گذاری شود. و صفحه محصولات و خدمات جزئی دیگر باید کلمه کلیدی منحصر به فرد خود را داشته باشند. به یاد داشته باشد که برای هر کلمه کلیدی تنها یک صفحه ایجاد کنید و روی آن لینک سازی و سئو انجام دهید. برای تولید محتوای صفحات فرود خود میتوانید از برخی از بهترین هوش های مصنوعی تولید محتوا کمک بگیرید. البته توصیه میشود از آن ها برای تیتر ها و کلمات کمک بگیرید و متن های نوشته شده توسط هوش مصنوعی را تغییر بدهید و ادیت بزنید.
.
چه زمانی باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام داد ؟
یکی از سوالات رایج درباره تحقیق کلمات کلیدی این است که چه زمانی باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام داد ؟ به صورت کلی هر نوع سایتی برای دیده شدن در نتایج اولیه سایت نیاز به سئو دار و یکی از اصلی ترین اصوب سئو تولید محتوا و تحقیق کلمات کلیدی است. اما زمان انجام آن میتوان بر اساس استراتژی و هدف سایت متفاوت باشد. به صورت کلیمیتوا به موارد زیر اشاره کرد :
گسترش کسب و کار و ارائه خدمات جدید : با تحقیق و شناخت کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود ، میتوانید روند بازار یابی و فروش خود را بهبود ببخشید و در راستای هدف خود پیشروی کنید. همچنین با آشانایی با کلمات کلیدی میتوانید نیاز و تقاضای بازار هدف خود را شناسایی کنید و در مسیر استفاده از تقاضا و ارائه آن محصولات خدمات اقدام کنید.
پیدا کردن ایدههای جدید برای تولید محتوا : تحقیق کلمات کلیدی میتواند به شما کمک کند برای تولید محتوا ایده های جدید پیدا کنید. با شناخت نیازها ، بررسی رقبا ، ارائه محتوای مفید و ترندها ، میتوانید محتواهای جذاب و پرطرفداری ایجاد نمایید که به افزایش ترافیک طبیعی سایت شما کمک بسیاری میکنند.
تحقیقات کلمات کلیدی معمولاً اولین قدم برای بهینه سازی موتورهای جستجو در هر وب سایت است.
به صورت کلی در موارد زیر حتما باید در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید :
- ایجاد موضوع جدید
- به دنبال ایده های محتوای جدید
- بهینه سازی محتوای موجود
.
بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی
صفر تا صد تحقیق کلمه کلیدی |برای انجام تمامی مراحل و گام های مذکور در بخش های پیشین مکیتوانید از ابزار های متفاوتی استفاده کنید. با کمک ابزار های تحقیق کلمات کلیدی میتوانید به اطلاعات و تحلیل های بسیار مفید و دقیق دست پیدا کنید. برخی از ابزار های تحقیق کلمات کلیدی رایگان هستند که استفاده از دو تای آنها را پیشنهاد میکنیم.
- Ubersuggest
- Keyword Shitter
ابزار تحقیق کلمات کلیدی Ubersuggest : این ابزار تحقیق کلمه کلیدی رایگان در واقع یک نسخه شبیه به Ahrefs یا Moz است که به شما امکان دسترسی به بک لینک های سایت های رقیب را میدهد. شما میتوانید از این قابلیت برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید. اگر بودجه کمی برای سئو سایت در نظر دارید این ابزار بسیار مناسب است.
ابزار تحقیق کلمه کلیدی رایگان Keyword Shitter : از این ابزار رایگان میتوانید برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط و یا حتی تیتر های مهم محتوای خود استفاده کنید. به این صورت که با تایپ یک کلمه صدها کلمه کلیدی به شما پیشنهاد میشود.
.
بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
اگر بودجه بیشتری برای سئو در نر دارید و میخواهید جدی تر وارد این زمینه شوید میبایست از ابزار های حرفه ای تر و بهتری برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. این ابازر های نیاز به هزینه دارند اما مطمئن باشید ارزشش را دارد.
Ahrefs : یکی از بهترین ابزار های تحقیق کلمات کلیدی Ahrefs است. این ابزار نه تنها برای تحقیق کلمات کلیدی بلکه برای دیگر فعالیت های سئو سایت چون بک لینک ، بررسی رتبه ، ایده محتوایی و … کاربرد دارد. هزینه استراک این ابزار 99 دلار ماهیانه است که با توجه به نرخ دلار کمی گران قیمت است.
SEMrush : این ابزار یکی دیگر از بهترین ابزار های تحقیق کلمات کلیدی است. نکته مثبت این است که این ابزار بسیار مقرون به صرفه تر از Ahrefs است. SEMrush حتی به شما امکان می دهد محصول را به صورت رایگان امتحان کنید.
Keyword Insights : با کمک این ابزار میتوانید کلمات کلیدی مشابه را تقسیم بندی کنید و هدف جستجوی آن هارا بررسی کنید. همچنین این ابزار میتواند به شما بگوید با کدام کلمات کلیدی می توانید یک صفحه را هدف قرار دهید یا کدام یک باید به چندین صفحه تقسیم شوند.
Keywords Everywhere : در آخر این ابزار از بهترین ابزار های تحقیق کلمات کلیدی است که پیش تر به صورت رایگان ارائه میشد. این ابزار هر زمان که چیزی را تایپ می کنید میزان جستجو ، رقابت و میانگین CPC را مستقیماً به شما اطلاع میدهد. همچنین آمار کلمات کلیدی مرتبط و کلمات کلیدی “people also search” را به شما نشان می دهد.
.
اشتباهات رایج در انجام تحقیق کلمات کلیدی
صفر تا صد تحقیق کلمه کلیدی | با شناخت خطاها و اشتباهات رایج در تحقیق کلمات کلیدی میتوانید مسیر پیشرفت خود را تا حد زیادی کوتاه کنید و در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید. برخی از رایج ترین اشتباهات در تحقیق کلمات کلیدی عبارتند از :
تنها تکیه بر کلمات کلیدی با حجم بالا : درست است که کلمات کلیدی با حجم بالا میتوانند ترافیک بیشتری را جذب کنند اما رقابت بالایی نیز دارند. بهترین کلمه کلیدی آن است که تعادل بین حجم سرچ و رقابت دارد.
نادیده گرفتن کلمات کلیدی Long-Tail : با در نظر نگرفتن کلمات طولانی یا همان دم بلند شما در واقع حجم ترافیک هدفمند بسیار بالایی را از دست داده اید. در استراتژی و لیست کلمات کلیدی خود حتما از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید.
عدم تنوع کلمه کلیدی : استفاده بیش از حد از یک نوع کلمه کلیدی و تکرار بیش از حد آن در صفحات مختلف یک سایت باعث آسیب به سایت میشود. در انتخاب کلمات کلیدی خود تنوع به خرج بدهید و از اصطلاحات مرتبط استفاده کنید.
عدم تطبیق : یکی دیگر از رایج ترین اشتباهات در تحقیق کلمات کلیدی عدم تطبیق و توسعه است. الگوریتم های موتور های جستجو و روش های سئو به طور مدوام در حال بروز شدن هستند. با به روز رسانی الگوریتم ها و تغییرات در رفتار کاربر همراه باشید تا از رقبا پیشی بگیرید.
تجزیه و تحلیل نکردن رقبا : تجزیه و تحلیل نکردن رقبا یکی از بدترین اشتباهات رایج است. با بررسی روند رقبا شما میتوانید به راحتی پیشی بگیرید و شانس خود را برای بدست اوردن رتبه های بالاتر افزایش دهید.
.
نتیجه گیری
مهم ترین مرحله در بازریابی محتوا تحقیق کلمات کلیدی است. به هر چیزی که کارذبران برای دستیابی به اطلاعات مدنظر خود سرچ میکنند کلمات کلیدی گفته میشود. این کلمات کلیدی انواع مختلفی نظیر head keyword ، کلمات کلیدی دو یا سه کلمه ای و دم بلند دارند. با کمک تحقیق کلمات کلیدی میتوانید رتبه سایت خود را در موتور های جستجوی گوگل ارتقا دهید. با پیدا کردن کلمات کلیدی حوزه کاری خود میتوانید نیاز مشتریان و کاربران هدف خود را بررسی کرده و با عرضه نیاز های آنها ترافیک و فروش سایت خود را افزایش دهید. در این مطلب به بررسی کامل کالمات کلیدی ، آموزش صفر تا صد تحقیق کلمات کلیدی و اصول و نکات انجام آن پرداختیم.
تحقیق کلمه کلیدی اولین مرحله برای تولید محتوای مناسب است. تحقیق کلمه کلیدی به این معنا است که کاربران برای هر موضوع چه کلماتی را جست و جو کردهاند تا محتوا براساس آن نوشته شده و بهینه شود. برای این منظور میتوان از روشها و ابزارهای مختلف استفاده کرد که در این مطلب با آنها آشنا شدیم.
.