10 روش تبلیغ موثر برای رشد کسب و کار

10 روش تبلیغ موثر برای رشد کسب و کار

تبلیغات موثر برای رشد کسب و کار

10 روش تبلیغ موثر برای رشد کسب و کار | در دنیای امروز تبلیغات نقش مهمی در رشد کسب و کار ها دارد. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی روش های تبلیغات کسب و کار ها تکامل یافته و می توان به دو صورت آنلاین و آفلاین مشتریان بالقوه زیادی جذب کرد. برخی افراد تصور می کنند برای تبلیغات موثر میبایست هزینه بالایی بپردازند، اما این تصور اشتباه است. روش هایی با قیمت مناسب و مقرون به صرفه وجود دارند که می توان با استفاده از آن ها به کسب و کارها رونق بخشید.

طبیعی است که کسب و کار های کوچک در ابتدای کار بودجه چندانی برای تبلیغات گسترده ندارند. از این رو زمینه فعالیت و بودجه شما نباید بر تبلیغ نکردن کسب و کارتان موثر واقع شود. در این مقاله ، ارتاوب  10 روش موثر برای رشد کسب و کار با بازدهی بالا را معرفی خواهد کرد که هزینه چندانی هم نیاز ندارند.

.

بهترین روش های تبلیغات موثر آنلاین برای رشد کسب و کار

با پیدایش شبکه های اجتماعی و عصر دیجیتال تبلیغات آنلاین جایگاه ویژه ای میان مردم پیدا کرده است. در واقع تبلیغات آنلاین به عنوان سنگ بنای رشد کسب و کار معرفی شده است. کسب و کار های کوچک و بزرگ با برنامه ریزی دقیق به راحتی می توانند مخاطبان هدف خود را پیدا و روی آن ها سرمایه گذاری کنند. این هدف گذاری در پلتفرم های مختلف آنلاین با استفاده از تبلیغات انجام می شود. در ادامه به روش های تبلیغات موثر آنلاین برای رشد کسب و کار پرداخته ایم.

.

تبلیغات کلیکی ( Pay Per Click )

10 روش تبلیغ موثر برای رشد کسب و کار
10 روش تبلیغ موثر برای رشد کسب و کار

شرکت هایی وجود دارند که می توانید آن ها را به راحتی در مرورگر گوگل جست و جو کنید و بیابید. در واقع تبلیغات کلیکی یا تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) به تمامی کسب و کار ها این امکان را می دهد که برای کاربران و مخاطبانی که در مرورگر گوگل به دنبال محصولات یا خدمات مشابه هستند وب سایت شما را پیشنهاد دهد. همین امر اهمیت تبلیغات موثر را ثابت می کند.

چرا که کسب و کار ها می توانند با تهیه یک آگهی جذاب و ترغیب مشتری برای کلیک روی آگهی نرخ بازدید و فروش خود را افزایش دهند. کلیکی بودن تبلیغات به معنای این است که به ازای هر کلیک که روی آگهی تبلیغ یا لینک انجام می شود مخاطبین سایت شما را پیدا کنند و از فروشگاه آنلاین شما بازدید داشته باشند.

 .

تبلیغات رسانه‌های اجتماعی

تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی جزو یکی از موثر ترین روش های تبلیغات به حساب می آید. زیرا کاربران فعالی در بیشتر ساعات شبانه روز دارد و اغلب تبلیغات در این محیط بازخورد بسیار بالایی داشته است. پلتفرم های معروف زیادی هستند که امروزه در بین مردم از محبوبیت چشم گیری برخوردار شدند از جمله پلتفرم های اینستاگرام ، توییتر فیس بوک و… البته برای تبلیغات روی این پلتفرم ها باید بسیار هوشمندانه عمل کرد و نکاتی را میبایست در نظر گرفت برای مثال جهت تبلیغ روی پلتفرم های نام برده باید علایق و رفتار های مخاطبان هدف را جدی بگیرید. چرا که در صورت عدم توجه به این نکته بازخورد خوبی از مخاطبان خود دریافت نخواهید کرد.

اما با ایجاد خلاقیت و ارائه محتوای خاص و جذاب می توانید در مدت کوتاه مخاطبان زیادی جذب کرده و نرخ فروش خود را افزایش دهید. همچنین بسیار از کسب و کار ها برای افزایش فالوور و مخاطب در شبکه های اجتماعی به کمپین های تبلیغاتی روی می آورند. کمپین های تبلیغاتی باعث می شود اطلاعات و داده های خوبی از مشتریان و مخاطبان ارائه شود. به علاوه این کمپین ها به کسب و کار ها هم امکان بهینه سازی کمپین‌های تبلیغاتی خود را می دهد.

در پلتفرمی چون اینستاگرام میتوانید از پی خود برای ارائه تبلیغات نیز استفاده کنید و با دریافت تبلیغات دیگران به کسب درآمد از اینستاگرام برسید.

.

تبلیغات ایمیلی

از زمانی که سرویس ایمیل ایجاد شد همزمان تبلیغات ایمیلی هم در بین مردم رواج یافت. همانطور که در مقاله ایمیل مارکتینگ توضیح دادیم بازدهی تبلیغات ایمیلی بسیار بالا بوده و سابقه درخشانی دارد. با ابزار های ایمیل مارکتینگی که نام برده ایم کسب و کار ها به راحتی می توانند بر اساس معیار های مختلف مخاطبان هدف خود را جذب کنند. طراحان تبلیغات با به کار گیری سیستم جتمع ارسال ایمیل این امکان را دارند که به صورت خودکار به کاربران کسب و کار خود را معرفی و تبلیغ کنند.

با توجه به هزینه های بالای تبلیغات برای جذب مشتری می توان با ارسال ایمیل که قیمت بالایی هم ندارد به اهداف تجاری خود دست پیدا کرد. تبلیغات ایمیلی جزو یکی از بهترین روش هایی است باعث ایجاد مشتری وفادار می شود. همچنین کسب و کار ها از ایمیل مارکتینگ هم برای ارسال خبرنامه ، به روز رسانی محصول و ارائه آفر ویژه به مشتریان هم استفاده می کنند.

.

سئو و بازاریابی محتوا

10 روش تبلیغ موثر برای رشد کسب و کار
10 روش تبلیغ موثر برای رشد کسب و کار

بازاریابی محتوا یکی از روش های موثر و پر بازدید تبلیغات آنلاین به حساب می آید. این روش بازاریابی برای رشد و رونق کسب و کار های کوچک و بزرگ بسیار کارآمد می باشد. با تولید و ارائه محتوای خاص و جذاب که با کسب و کار مورد نظر هم مرتبط است قطعا مخاطبان زیادی جذب خواهید کرد. جذب و تعامل مخاطب و مشتری در نهایت باعث افزایش نرخ فروش می شود. حتی در صورتی که فروش شما رشد نکرد حداقل مشتریان با اسم و برند شما آشنا شده اند.

علاوه بر این بازاریابی محتوا نقش مهمی در بهینه سازی موتور های جست و جو (SEO) دارد. زیرا با تولید و انتشار محتوای مفید و جذاب کاربران از فروشگاه شما بازدید می کنند و توجه مرورگر گوگل به شما جذب می شود. همین امر باعث می شود محصولات یا خدمات شما بیشتر دیده شود. برای تولید محتوای این نوع بازار یابی میتوان از انواع هوش های مصنوعی استفاده کرد. ( بهترین هوش مصنوعی تولید محتوا )

 .

اینفلوئنسر مارکتینگ

همانطور که کمی پیش تر اشاره کردیم تبلیغات در شبکه های مجازی روش موثری است که رشد کسب و کار شما را بهبود می بخشد. اینفلوئنسر مارکتینگ به مشارکت و همکاری افرادی گفته می شود که در پلتفرم های مختلفی مانند اینستاگرام ، تیک تاک ، یوتیوب و… فعالیت دارند و دنبال کننده های زیادی داشته باشند. امروزه کسب و کار های زیادی برای رشد صفحه خود و افزایش نرخ فروش با اینفلوئنسرها همکاری می کنند. در واقع اینفلوئنسرها با تبلیغ محصولات یا خدمات کسب و کار ها مخاطبان خود را ترغیب می کنند که از صفحه آن ها بازدید و خرید کنند.

اینفلوئنسرها به دلیل تعامل زیادی که با مخاطبان خود دارند اعتماد آن ها را جلب می کنند و محصولات مختلفی را با آن ها معرفی می کنند. به طور کلی تعامل زیاد و اعتماد شکل گرفته موجب می شود مخاطب به اینفلوئنسر احترام بذارد و برای خرید محصولات یا خدمات به او اعتماد کند.

.

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدئویی به عنوان یک روش تبلیغاتی موثر و به یاد ماندنی تبدیل شده است. کاربران شبکه های مجازی از روش تبلیغات ویدئویی به شدت استقبال کردند. زیرا در این روش صدا ، تصویر و یک پیامدی همزمان با هم به مخاطب ارائه می شود. به عنوان مثال پلتفرم هایی مانند یوتیوب (YouTube) طیف وسیعی از قالب های تبلیغات ویدئویی ارائه می دهد. که در شکل های مختلفی به مخاطب نشان داده می شود از جمله تبلیغات غیر قابل رد کردن ، تبلیغات بامپر و غیره. ( ویدئو ماکتینگ چیست )

همانطور که اشاره کردیم تبلیغات ویدئویی به دلیل جذاب بودن برای مشتری به کسب و کار ها این امکان را می دهد که خدمات یا محصولات خود را با خلاقیت و قالب های مختلف به مشتریان و مخاطبان خود معرفی کند. همچنین کسب و کار ها با برگزاری کمپین های تبلیغاتی ویدئویی می توانند بازخورد و رفتار مخاطبان را تحیل و ارزیابی کنند. چرا که با این روش می توان استراتژی مناسب جهت تبلیغات برای کسب و کار خود پدا کرد.

.

بهترین روش های تبلیغات آفلاین موثر برای رشد کسب و کار

درست است که تبلیغات آنلاین بسیار تاثیر گذار و محبوب می باشد. اما تاثیرگذاری روش های تبلیغاتی آفلاین همچنان پابرجا و بسیار پر کاربرد است. روش های تبلیغاتی سنتی نظیر کاغذ چاپی ، تبلیغ در تلوزیون یا رادیو و موارد دیگر فرصت های خوبی را برای شناختن برند و کسب و کار ها ایجاد می کند. همین امر باعث می شود مشتریان تعامل بیشتری با صحبان کسب و کار داشته باشند. در ادامه به روش های تبلیغات موثر برای رشد کسب و کار به صورت آفلاین پرداخته ایم.

.

تبلیغات پیامکی

با استفاده از تبلیغات پیامکی و امکانات پنل های پیامکی می توان به سرعت مخاطبان هدف را پیدا کرده و با آن ها ارتباط برقرار کرد. همچنین ارسال پیامک های تبلیغاتی گسترده از طریق سامانه پیامکی امکان دسته بندی مخاطبان وجود دارد. با استفاده از این روش می توان مخاطبان هدف را دسته بندی کرد با برنامه ریزی دقیق و فکر شده پیامکی مخصوص به آن ها ارسال کرد.

البته لازم به ذکر است که این دسته بندی بر اساس شهر ، جنسیت و سن صورت می گیرد. تبلیغات پیامکی علاوه بر سرعت بالایی که در بازدهی دارند از هزینه مقرون به صرفه ای هم برخوردارند. همچنین امکان برقراری ارتباط با مشتری و گزارش وضعیت تحویل پیامک از جمله مزیت های این روش است.

.

تبلیغات چاپی

به طور کلی تبلیغات چاپی شامل روزنامه‌ها ، مجلات ، تراکت و بروشور می‌شود. در واقع روش تبلیغات چاپی بسیار ماندگار است و طیف گسترده ای از جمعیت را در برمیگیرد و می تواند در مدت طولانی هم برای کسب و کار ها بازدهی داشته باشد. با یک پیام رسانی و طراحی جذاب این روش تاثیر ماندگار به جای می گذارد و معمولا در بین افراد برند و کسب و کار شما به یاد می ماند. بدین صورت میتوانید کسب و کار خود را رشد دهید و نرخ فروش را افزایش ببخشید. بهتر است در تبلیغات چاپی خود چون کارت های ویزیت خلاقانه باشید و از کارت هایی چون کارت NFC استفاده کنید.
.

تبلیغات تلویزیونی و رادیویی

رسانه های مانند تلوزیون و رادیو همچنان مخاطبان خود را حفظ کرده اند. این رسانه ها جزو تاثیرگذار ترین رسانه ها هستند که در طول شبانه روز مخاطبان زیادی دارند. مزیت تبلیغات تلویزیونی این است که می تواند با جلوه های بصری ویژه و اجرای ایده های خلاقانه مخاطبان را مجذوب کند. از سوی دیگر تبلیغات رادیویی با استفاده از صداهای گیرا و روایت های متقاعد کننده افراد را جذب کنند و با آن ها ارتباط بگیرد.

تبلیغات بیلبوردی یا بنری

10 روش تبلیغ موثر برای رشد کسب و کار
10 روش تبلیغ موثر برای رشد کسب و کار

در واقع بیلبورد یک تابلوی بسیار یزرگی است که با نور پردازی هوشمندانه جلوه جذابی پیداکرده است. معمولا شرکت ها و کسب و کار ها از بیلبورد برای تبلیغات بسیار استفاده می کنند. برای خلاقانه کردن و جلب توجه افراد مختلف در خیابان ها از جملات طنز و عجیب غریب استفاده می شود. بنابراین عبور کنندگان ترغیب می شوند که به بیلبورد نگاه کنند که متن روی آن را بخوانند. به این ترتیب هم کسب و کار و برند شناخته می شود و هم برای مخاطب جذاب و جدید به نظر می رسد. امروزه بیلبورد و بنر ها جزو تاثیرگذار ترین روش های تبلیغاتی هستند که در ذهن افراد تا مدت طولانی باقی می مانند.

.

اهمیت تبلیغات بر رشد کسب و کار

10 روش تبلیغ موثر برای رشد کسب و کار | برای رشد هر کسب و کاری تبلیغات نقش مهمی را ایفا می کند. به نحوی تبلیغات مانند پل ارتباطی بین محصولات یا خدمات و مشتریان عمل می کند. کسب و کار ها با به کارگیری روش های تبلیغاتی موثر می توانند به راحتی محصولات و خدمات خود را به بازار معرفی کنند. همچنین با اسفتاده از ایده های خلاق و ارائه محصولات به روز مشتریان علاقه مند به خرید می شوند. از این رو مشتریان بالقوه تبدیل به مشتریان وفادار می شوند.

امروزه با توجه به بازار رقابتی که وجود دارد تبلیغات همه گیر شده و انتخاب بین محصولات برای مشتریان دشواره شده است. بنابراین هرچه خلاقیت و نوآوری در روش های تبلیغ بیشتر باشد به طبع بازخورد عالی دریافت خواهید کرد.

.

برای فروش بیشتر چگونه تبلیغ کنید ؟

همانطور که در مطالب بالا به بهترین روش های تبلیغات برای کسب‌وکارها پرداختیم نتیجه می گیریم تبلیغات در رونق و رشد کسب و ار ها از اهمیت بالایی برخوردار است. اما سوال چگونگی استفاده از این روش ها هم مطرح است. در ادامه مقاله چندین راهنمایی برای فروش بیشتر را شرح داده ایم :

  1. درک مشتری : درک مشتی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در این صورت مشتری با شما ارتباط برقرار می کند و اعتماد او نسبت به شما بیشتر می شود. از این رو راهکار های زیادی برای درک بیشتر و آگاهی از مشتری وجود دارد. برای مثال می توان برای آگاهی از نیازها و خواسته‌های مشتریان از آن ها در این باره سوال کرد.
  2. تعامل آنلاین با مشتریان : برقراری تعامل و ارتباط از طریق شبکه های مجاززی بسیار آسان شده است. می توان با فعال بودن در این پلتفرم ها به صورت مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار کرد. به عنوان مثال با ساخت یک اکانت اینستاگرام و فعالیت در صفحه خود می توانید مخاطب جذب کنید و از طریق برگزاری لایو ، آپلود استوری ، پست ، مسابقه و …  تعامل برقرار کنید.
  3. تخفیف و آفرهای ویژه : برگزاری آفرهای ویژه و تخفیف دادن به مشتریان همیشه جذاب بوده و مورد استقبال قرار گرفته است. جشنواره برگزار کنید و از طریق تبلیغات پیامکی یا رسانه های اجتماعی آن را اعلام کنید. قطعا مشتریان بالقوه بسیاری جذب می کنید.

 .

جمع بندی

در این مقاله به توضیح 10 روش تبلیغات موثر برای رشد کسب و کار به صورت آنلاین و آفلاین پرداختیم که هر کدام چه فرصت هایی را ایجاد می کنند و چه مزیت هایی به دنبال دارند. همانطور که اشاره کردیم اگر تبلیغات به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده اجرا شود عملکرد خوبی خواهد داشت.از این رو بر نرخ افزایش فروش بسیار موثر است.

با درک اهمیت تبلیغات در رشد و رونق کسب و کارها و اجرای آن به طور مناسب می توان در زمان کم استراتژی مناسبی به دست آورد. در صورت استفاده از روش های تبلیغاتی آنلاین و آفلاین می توان مخاطبان زیادی جذب کرد و آن ها را به مشتران بالقوه و وفادار تبدیل کرد.

.

دیگر مطالب ما

ertaweb
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *